KARTER MUHAFAZA MONTAJI


Merhaba, ne zamandır buralara bir şey yazamıyorum. İnsanlara faydalı olmak düşüncesiyle bazı ürünler hakkında bilgiler tecrübeler vs. paylaşmak istedim. Bazen neyin nasıl yapıldığıyla ilgili bilgiler bulunamayabiliyor internet ortamında . Bu yazıda size Ford karter muhafazasını anlatayım.

Karter muhafazası hakkında ağzı olan konuşuyor diyebiliriz. Teknik bilgiye sahip değilim fakat bazı araçların orjinalinde oluyormuş bazılarında olmuyormuş. Bazılarında ise plastik muhafaza var bilirsiniz. İkisininde eleştirildiği noktalar var. Mesela plastik kırılınca yenisiyle değiştiriyorsunuz masraflı olabilir. Ya da darbe çok sertse yeterli görmeyenler olabilir. Şahsen ben sac koruma aldım yani metal. Çünkü plastik alıp kırılınca tekrar almak istemedim. Metal olması sıcaklığı artırması yönüyle eleştiriliyor fakat arabanın dibinde gölgede olan bir metal arabanın aksamı kadar ısınır zaten. Kaldı ki karter ile arasında boşluk var gayet hava alıyor yani.

Ben size Ford focus ve connect araçlarına takılan metal muhafaza sacını anlatacağım. Çünkü biz takarken zorlandık internetten de satın aldığım firmadan da bir kılavuz falan bulamadım. Ürünün markasını vs. vermiyorum hepsiburada'dan aldım. Zaten ford karter muhafaza sacı diye aratsanız çıkar.  Bahsettiğim ürün aşağıdaki fotoğrafta.

Sacın önündeki bağlantı kollarından uzun olan sacın şuan durduğu şekil itibariyle ön kısım için diğer kısa L şeklinde olanlar ise arka kısım için. Aşağıda göstermeye çalıştım.


Yukarıdaki kırmızı daire içine aldığım deliği biraz genişlettik vida geçsin diye. Uzun kollar önden bakınca aşağıdaki şekilde olmalı. Alt plastik bakaliti çıkarırsanız daha rahat olabilir benimki kırık şuan çünkü köpeğe çarptım maalesef. V kayışı çıktı körük yırtıldı vs. Muhafazayı da bunun için aldım zaten.



 İşte bu şekilde duruyor önden bakınca. Biraz kaymalar olabilir onları da matkapla delik genişleterek falan halledersiniz. Son şekli ise şöyle:



Esneklik payı var sağlam oldu öyle kaskatı olmuyor. Türkiye'deki yolları düşününce sanki biraz da elzem bir şey gibi ama hala bilimsel bir gerçek öğrenemedik gitti şu karter muhafaza hakkında. İnşallah işinize yarar. Allah'a emanet.


DÜZELTME (14.12.2019)
Yukarıdaki yazıda karter muhafazasını taktığımı anlatmıştım. Yaklaşık 2 ay önce yağ işiyle uğraşan bir arkadaşımda motor yağını değiştirirken muhafazanın içe bakan kısmına önceden yağ damladığını söyledi. Ben fark etmemiştim önceden tabi muhafaza olduğu için yere damlamamış. Yani muhafaza engel olmuş yere damlamasına. Bir tereddüt ettim çıkarsam mı diye. Sonra yağı boşaltmak için muhafazayı sök tak falan düşününce tekrar takmayalım dedim. Bunu da buraya yazmış olayım. 








Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim

      Sil
    2. Ön tamponnun altındaki parçayı nereden aldınızve sarsıntıda ses yapıyormu...

      Sil
    3. Sarsıntıda ses çıkmıyor. Radyatör demirinin altı ile sacın en yakın noktası arasına strafor sıkıştırmıştık biz yine de ama ses olmuyor şuan. Alttaki plastik parçayı "Ford Focus 2 Ön Tampon Alt Muhafaza Bakalit" şeklinde aratırsanız birçok parça sitesinde görürsünüz.

      Sil
  2. sizin araç focus 2 mi, focus 1 mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Focus 2,5 diye geçiyor genelde. 2011 model yani.

      Sil
  3. Abi bende aldım köy yeride duruyorum yolları biraz bozuk sizce bu parça gerekli mi siz yine çıkarmış sınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köy yeri ise risk vardır bence. Ben yine çıkarmazdım da o an kırsal yollara çok gitmem artık diyerek takmadım. Şartlar sizinki gibi olsaydı çıkarmazdım herhalde. Ama benim başıma gelen küçük olayı yukarıda yazdım. Ara sıra kaputu açıp yukarıdan bakın karter muhafazasına yağ falan damlamış mı diye içiniz rahat etsin.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar